שלום לך

חברת החשמל
 

יש הפסקת חשמל בבית? זה מה שניתן לעשות

"הפסקת חשמל" היא מצב שבו אין חשמל בבית. שני סוגי תקלות עלולים לגרום הפסקת חשמל: תקלה במיתקן החשמל הפרטי (המיתקן הביתי), או תקלה במיתקני חברת החשמל.
לעיתים זו עשויה להיות תקלה פעוטה שניתן להתגבר עליה בעזרת מספר פעולות פשוטות , אך לפעמים מדובר בתקלה מורכבת יותר, שלשם תיקונה יש צורך בחשמלאי מורשה או עובדי חברת החשמל לבצע תיקון מקצועי.
 
כאשר יש הפסקת חשמל, יש לנסות לברר תחילה – לפי ההסברים המופיעים בטבלאות בהמשך, ותוך שמירה על כל כללי הבטיחות בשימוש בחשמל – האם התקלה התרחשה במיתקן הפרטי שלך או מחוצה לו, ובאיזה סוג תקלה מדובר.
 
כדאי לדעת, שאם התקלה נגרמה  בתוך המיתקן הפרטי שלך (לדוגמא, שריפת נתיך של חברת החשמל), יתבצע חיוב בתשלום עבור ביקורם של עובדי חברת חשמל במקום.
 

כדי לזהות את מהות התקלה, יש לבצע בזהירות מספר פעולות פשוטות:

ראשית, יש לבדוק אם האור דולק בחדר המדרגות ו/או אצל השכנים. אם אכן כך, התקלה היא בדירתך או בבית העסק שלך בלבד. אם גם אצל השכנים אין חשמל, התקלה היא בבניין כולו, או אף במספר בניינים בסביבה.
 
לתשומת ליבך, אם אין חשמל בחדר המדרגות, וכך גם אצל כל השכנים או אצל חלקם, יש לפנות לשירות 103 של חברת החשמל.
 
אם הפסקת החשמל היא רק בדירתך, מומלץ לבצע שורת פעולות, לפי ההסברים הבאים:                                           
  • אם ברשותך חיבור חד-פאזי (בעל פאזה אחת) ולוח חשמל חדיש עם מפסק ראשי, מפסקים אוטומטיים זעירים ומפסק מגן - יש ללחוץ כאן. 
  • אם ברשותך חיבור תלת-פאזי (בעל שלוש פאזות) ולוח חשמל חדיש עם מפסק ראשי, מפסקים אוטומטיים זעירים ומפסק מגן יש ללחוץ כאן. 
  • אם ברשותך חיבור חד-פאזי ולוח מיושן עם נתיכים ("פקקים") , עם מפסק אוטומטי ראשי ומפסק מגן- יש ללחוץ כאן.
  • אם ברשותך חיבור חד-פאזי ולוח מיושן עם נתיכים ("פקקים") ללא מפסק אוטומטי ראשי ומפסק מגן - יש ללחוץ כאן.