שלום לך

חברת החשמל
 

מונה תשלום מראש

מחפשים לחסוך בצריכת החשמל שלכם? התחילו להשתמש במונה תשלום מראש ותדעו בדיוק כמה אתה אמורים לשלם כל חודש.

למי זה מתאים?

מונה תשלום מראש הוא מונה חשמל המתאים לכל מי שרוצה לשלוט מראש בצריכת החשמל שלו ובתשלום עבורה.
 

מהי שיטת ה​תשלום במונה תשלום מראש?

בשיטת התשלום מראש אתם מקציבים לעצמכם מראש סכום כסף מסוים, לשימוש בחשמל, או במילים אחרות: קונים כמות חשמל לשימוש העתידי, בהתאם ליכולתכם. חברת החשמל תקרא כבעבר את מונה החשמל שלכם, אך לא תשלח לכם חשבונות לתשלום.
 

 
 

כיצד קונים​ חשמל?

חשמל קונים בפשטות וביעילות:
  • בעלי כרטיסי אשראי יכולים לרכוש את הקוד - בטלפון, בשירות 103 ובאתר חברת החשמל .
  • לקוחות ללא כרטיס אשראי, מצטיידים במספר חשבון החוזה שלכם, מגיעים
    לסניפי הדואר, לכל נקודת מכירה אחרת, או למשרדי חברת החשמל, משלמים -
    ומקבלים את הקוד לאספקת החשמל. את רשימת נקודות המכירה ניתן לקבל
    באתר האינטרנט של החברה בכתובת www.iec.co.il או במשרדי החברה.


לפני הרכישה בודקים את היתרה במונה, על ידי לחיצה על מקש #. אם השתמשתם בהקצבת החירום הקרויה "אשראי ידידותי", וקיבלתם הודעת" אין אשראי" - הרכישה צריכה להיות בסכום גבוה יותר מהמינוס שיש במונה.
לתשומת לבכם - מסכום הרכישה ירד התשלום הקבוע, המע"מ, ותשלום עבור החוב במידה וקיים.

 

 

אוקי,קנינו חשמל, מה קו​רה עכשיו?

לאחר שמבצעים את התשלום, מקבלים חשבונית או אישור תשלום, עם קוד (בדרך כלל בן 20 ספרות). אם מבצעים את התשלום טלפונית, מקבלים את הקוד מנציגי השירות.
 
את הקוד מקלידים למונה, לפי השלבים הבאים (אנא שימו לב לכל שלב ושלב):
  • ראשית לוחצים על מקש * במקלדת שבמונה.
  • על המסך תופיע ההודעה "הכנס קוד".
  • מקישים את הקוד שקיבלתם משמאל לימין (במקרה של טעות, ניתן לתקן ע"י חזרה לאחור בלחיצה על מקש *)
  • בתום הכנסת הקוד, לוחצים על מקש #.
  • ממתינים מספר שניות, לקבלת ההודעה "נקלט" - ונהנים מהחשמל. 

 

קיבלנו הודעת "נקל​ט", מה זה אומר?

הודעת "נקלט" מלמדת כי הפעלתם נכון את המונה.
סכום הקנייה (נטו עבור החשמל) יופיע על המסך, ולאחריו תופיע היתרה הנוכחית.
 

 

קיבלנו הודעת "נדחה"​, מה זה אומר?

הודעת "נדחה" מלמדת על כך שהקשתם מספר קוד שגוי. מייד לאחר מכן, תגיע הודעת הסבר לאי קליטת
הקוד. קיימות כמה אפשרויות:
  • הודעת "קוד ישן" - תופיע כאשר השתמשתם בקוד שהוקלד כבר בעבר.
    במקרה זה ממתינים עד שההודעה נעלמת, לוחצים על מקש *, ומקלידים מחדש את הקוד החדש. אם לוחצים על המקש " 4", ניתן לראות את חמשת הקודים האחרונים שהקלדתם.
  • הודעת "קוד שגוי" - תופיע כאשר הקשתם קוד לא נכון. במקרה זה, ממתינים עד שההודעה נעלמת, לוחצים על מקש * - ומקלידים מחדש את הקוד.
  • הודעת "תעריף ישן" - תופיע במקרה בו קיים קוד טכנאי (בדרך כלל בן 40 ספרות או יותר) שטרם הוזן למונה. במקרה זה עליכם לפנות לשירות 103.

 

קיבלנו הודעת "נעול". מה זה אומר?

הודעת "נעול" מופיעה כאשר הוקלד קוד מוטעה, חמש פעמים ברציפות. במקרה כזה, ממתינים עד שההודעה נעלמת, ומקלידים את הקוד מחדש.
 

 

קיבלנו הודעה "שגיאה". מה זה אומר?

הודעת "שגיאה" מופיעה כאשר חל עיכוב של יותר מ 20- שניות בין הקלדת ספרה אחת לשנייה, כאשר מקלידים את הקוד, או לחילופין - כאשר מקישים מספר ספרות לא מדויק. במקרה כזה, לוחצים שוב על מקש *, ומקלידים את הקוד מחדש.
 

 

כיצד ניתן לדעת מה היתרה שלנו?

לחיצה על מקש #, יציג מידע לגבי היתרה הכספית שנותרה במונה.
 
כמו כן על ידי לחיצה על מקש "1", ניתן לקבל הערכה על מספר הימים שנותרו לשימוש (בסיס החישוב הינו השימוש שלכם בחשמל בשבוע הקודם).

 

האם מתקבלת התראה לקראת סיום היתרה?

כאשר יתרת הסכום יורדת ל-10 ש"ח, יישמע צפצוף התראה נמוך במשך שלושים שניות. כאשר שומעים צליל זה – לוחצים על מקש "0" בלוח המקשים, וכך מפסיקים את הצפצוף.
במידה ולא שמעתם את ההתראה, הצפצוף יחזור ויישמע בכל חצי שעה, עד שתלחצו על מקש "0".
לנוחותכם: הצפצוף לא יפעל בין השעות עשר בלילה ועד שבע בבוקר.
 

 

מה קורה כאשר נשמע הצפצוף - אבל איננו יכולים להגיע ולשלם?

קודם כול, אל תדאגו. במידה והאשראי במונה הסתיים, לחיצה על מקש " 0", מעניקה הקצבת חירום (בסכום של 50 ש"ח), על מנת שתוכלו להספיק ולהסדיר את התשלום.
 
לרשותכם מגוון אפשרויות לתשלום:
  • בכרטיס אשראי, דרך שירות 103
  • בנקודת המכירה הקרובה למקום מגוריכם
  • באתר האינטרנט של חברת החשמל
  • במשרדי חברת החשמל: בין השעות 07:30-14:30

לא שמענו את הצפצוף – ויתרת החשמל הסתיימה. מה קורה?

במידה ולא לחצתם על המקש "0", המונה ינתק אתכם מאספקת החשמל.
במקרה כזה, לוחצים על מקש "0" – ותוך כמה שניות מתווספת הקצבת החירום.
 

 

מה קורה כאשר אוזלת, גם הקצבת החירום:
כשירות ללקוח ועל מנת לאפשר לכם להסדיר את חובכם ולרכוש את ההקצבה הבאה, המונה תוכנת לפעול כדלקמן:

  • אם הקצבת החירום מסתיימת לאחר השעה 17:00 , אספקת החשמל תנותק למחרת החל משעה 08:00 בבוקר.
  • אם הקצבת החירום נגמרת ביום חמישי או יום לפני ערב חג, לאחר השעה 17:00 , אספקת החשמל תנותק בבוקר של יום החול הבא, החל מהשעה 08:00 בבוקר.
    הקצבת חירום מיוחדת זו נקראת "אשראי ידידותי".
 
לתשומת לבכם!
 
לאחר שתבצעו את הרכישה הבאה, המונה יקזז את כמות החשמל בה השתמשתם על חשבון האשראי הידידותי, מסך הרכישה החדש שלכם.
 

מה קורה אם המונה מתנתק עקב עומס יתר?

במקרה של עומס יתר, אנא נתקו חלק מהמכשירים, לחצו על מקש "0" – ואספקת החשמל שלכם תחזור מיידית.
 

 

לא בטוח שהקלדנו למונה את הקוד החדש. מה עושים?

על מנת לבדוק את הקוד שהקלדתם למונה, אנא לחצו על מקש "4" והקוד האחרון שהוקלד למונה יוצג בקבוצות של 5 ספרות.
לחיצה על מקש "4" תציג כל קבוצה של 5 ספרות בנפרד, לחיצה חוזרת תציג שנית את הקוד האחרון שהוקלד (ניתן לחזור על הפעולה עד שיופיעו 5 הקודים האחרונים שהוזנו).
לחיצה על מקש # בעת מצב זה, תהפוך את רצף התצוגה ותנוע לאחור - דרך הקבוצות של 5 הספרות.
 

 

איבדנו את הקבלה עם קוד ההפעלה – מה עושים?

קודם כול ולפני הכול, אנו ממליצים כמובן לשמור את הקבלה במקום בטוח. אם בכל זאת קרה המקרה, ואינכם מוצאים את הקבלה – אנא התקשרו לשירות 103, ואנו נמסור לכם את הקוד ללא כול תוספת תשלום.
בנוסף, נשמח לשלוח לכם בדואר העתק של הקבלה
 

משמעות ההודעות בצג המונה:
  • נדחה – מלמדת על כך שהקשתם מספר קוד שגוי. מייד לאחר מכן תגיע הודעת הסבר לאי קליטת הקוד. קיימות כמה אפשרויות:
     
  • קוד ישן – תופיע כאשר השתמשתם בקוד שהוקלד כבר למונה.
    במקרה זה ממתינים עד שההודעה נעלמת, לוחצים על מקש *, ומקלידים מחדש את הקוד החדש. אם לוחצים על מקש "4", ניתן לראות את חמשת הקודים האחרונים שהקלדתם.
     
    קוד שגוי – תופיע כאשר הקשתם קוד לא נכון. במקרה זה, ממתינים עד שההודעה נעלמת, לוחצים על מקש * - ומקלידים מחדש את הקוד.
     
  • תעריף ישן – תופיע במקרה בו קיים קוד טכנאי שטרם הוזן למונה. במקרה זה יש לפנות לשירות 103.
     
    נעול – הודעה זו מופיעה כאשר הוקלד למונה קוד מוטעה, חמש פעמים ברציפות. במקרה כזה, ממתינים עד שההודעה נעלמת, ומקלידים את הקוד שברשותכם מחדש.
     
    שגיאה – הודעה זו מופיעה כאשר חל עיכוב של יותר מ-20 שניות בין הקלדת ספרה אחת לשנייה,
    כאשר מקלידים את הקוד, או לחלופין – כאשר מקישים מספר ספרות לא מדויק. במקרה כזה, לוחצים על מקש *, ומקלידים את הקוד מחדש.
​​​​