שלום לך

חברת החשמל
 

הנחיות לשמירה על חורף בטוח ונעים - חברת החשמל

החורף מביא עמו לעיתים תקלות במערכת החשמל בדיוק בגלל זה יש לשמור על הנחיות חברת החשמל,על מנת שכולנו נעבור חורף נעים ובטוח.
 

ראיתם כבל חשמל קרוע?

  • ראיתם כבל חשמל קרוע, עמוד חשמל שניזוק, עצים שקרסו על חוטי החשמל, או מפגע אחר שעלול לסכן את הציבור? – התרחקו מהמקום, ומִנעו מאחרים להתקרב.
  • דווחו לנו מיד על המפגע באמצעות היישומון, באתר האינטרנט שלנו או בשירות 103. 
  • מומלץ גם לשלוח צילום של המפגע.

מרכז שירות 103 – הודעה אחת מספיקה!

בעת תקלה, חברת החשמל מוצפת בפניות של לקוחות, ולכן נבקשכם להסתפק בהודעה אחת. אנו מבטיחים לכם כי פנייתכם תטופל במהירות האפשרית, בעת שצוותי החברה מטפלים בתקלות דחופות נוספות. אין צורך להתקשר שוב ושוב. אנו מודים לכם על הסבלנות.
ניתן לקבל מידע על מצב הטיפול בתקלה באתר האינטרנט וביישומון של חברת החשמל.
מידע נוסף על שימוש יעיל, חסכוני ובטוח בחשמל תמצאו כאן באתר חברת החשמל.
 

איך כדאי להיערך בחורף?

  • פנו או חזקו אביזרים שעלולים להתעופף ברוח: תריסים שאינם מחוברים כראוי, מכסי מכלים, קולטים ודודי שמש, אדניות ועציצים.
  • הכינו סוללות, תאורת חירום וגיבוי למכשירים רגישים, בייחוד לציוד רפואי!
  • בבניינים רבי-קומות, יש לוודא את תקינות הגנרטור אשר מגבה את החשמל הדרוש להפעלת המעלית ומאפשר ניידות למי שאינו יכול להשתמש במדרגות, גם בעת הפסקת חשמל.
  • בבתים בהם מתגוררים אנשים שזקוקים לסיוע, חשוב להתקין לחצן מצוקה שפועל עם סוללות לגיבוי.
  • נקו את האבק ממסנני המזגנים, מתנורים וממכשירי החימום, ובדקו את תקינותם. אסור להפעיל מכשירי חשמל פגומים.


 

רשויות, חברות, ועדי בתים

 מומלץ להצטייד בגנרטור לשעת חירום, ולבדוק את תקינותו באופן תקופתי על-ידי חשמלאי מוסמך.
 

לחמם את הבית בלי לעשות חור בכיס

גם בחורף אפשר לחסוך בחשמל, לחמם באופן בטיחותי ויעיל, ולשמור על הסביבה:
  • המזגן הוא אמצעי החימום הבטוח והיעיל ביותר. רוכשים מזגן? בחרו דגם בעל דירוג אנרגטי גבוה (הכי קרוב ל-A)
  • לא מתאים לכם מזגן? חממו באמצעות מכשיר עם תרמוסטט, כמו קונבקטור או רדיאטור.
  • משתמשים בתנור ספירלות? ודאו שגופי החימום מוגנים באמצעות רשת, ושהתנור עומד יציב ואינו קרוב לחומרים דליקים.
  • אסור לייבש בגדים על מכשירי חימום. הרחיקו מהם חפצים וחומרים דליקים.
  • כוונו את המזגן לטמפרטורת חדר של 20 מעלות. זכרו: כל מעלה נוספת מייקרת את עלות ההפעלה בכ5%-! גם בבית מתלבשים בהתאם לעונה.
  • בעת הפעלת מכשיר חימום חשמלי, סִגרו חלונות ודלתות, למעט לצורך אוורור בעת הסקה באמצעות דלק (גז, נפט, סולר, עץ).

מה עושים במקרה של הפסקת חשמל?

  • בדקו אם ההפסקה היא רק בדירתכם או בכל האזור: אם יש אור בחדר המדרגות או אצל השכנים – קרוב לוודאי שהתקלה היא אצלכם.
  • כאשר הפסקת החשמל מתרחשת במיתקן הפרטי שלכם, ייתכן שהפעלתם מכשיר לא תקין או שהפעלתם בעת ובעונה אחת מספר רב של מכשירים, דבר שגרם לניתוק מפסק המגן או המפסק הראשי. אם קרתה תקלה אחרת במיתקן הפרטי שלכם, עליכם לפנות לחשמלאי מורשה לשם תיקונה.
  • אם המפסק קופץ בכל פעם שאתם מפעילים מספר מכשירים, ייתכן שגודל החיבור שלכם אינו מספיק. אפשר להיעזר באתר האינטרנט של החברה. פנו לחשמלאי מורשה לשם ייעוץ לגבי הגדלת חיבור.
  • כדאי להיכנס כבר היום לאתר האינטרנט של חברת החשמל: הקליקו בסרגל העליון על ״לקוח ביתי״; לאחר מכן, בריבוע מצד שמאל, הקליקו על ״מידע בקליק: הפסקת חשמל בבית? יש מה לעשות!״. שימרו את המידע בהישג יד.
  • אם הפסקת החשמל היא בכל הרחוב או השכונה, מתקבלת התרעה על כך בחברת החשמל, וצוות טכנאים כבר בדרכו לתיקון התקלה.

מידע מעודכן על תקלות בישומון ובאתר חברת החשמל

  • בישומון (אפליקציה) של חברת החשמל ובאתר האינטרנט של החברה תוכלו להקליד את כתובתכם, ולהתעדכן אם תקלה דוּוחה באזורכם, אם היא מטופלת, מה הזמן המשוער​ לסיומה, וכן אם החשמל נותק לצורך עבודות ברשת.
  • אם בדקתם והתקלה אינה ידועה, התקשרו לשירות 103.
​​​​​​​